To udveje
Hanne
Udgivet d. 08-02 2019
Hanne

To udveje

Man behøver ikke engang at se 10 minutters nyheder, for at se hvor meget ondt der foregår i den verden vi lever i; Skoleskydning i USA, børn der bliver misbrugt og mobning er bare nogle få af de forfærdelige ting der finder sted.

Vi har hørt så meget om det, at noget af det faktisk ikke engang gør så stort indtryk på os længere. Det behøver ikke kun at være de ting som vinder overskrifterne i bladende og nyhederne, der indikerer at vi lever i en verden med meget ondt. Mange af os oplever det på forskellig måder i vores eget liv.

Som kristen har man et håb om en ny jord (det vi kalder himlen), hvor alting bliver GODT. I Johannes Åbenbaringen 21,5 står der 

”Se, jeg gør alting nyt.” 

I verset lige før står der:

”Gud vil selv være hos dem. Han vil tørre hver tåre af deres øjne, døden skal ikke være mere, ej heller skrig, ej heller sorg, ej heller pine skal være mere, for det der var før er forsvundet.”

Nu kunne jeg godt have lyst til at stoppe med at skrive, og lade de dejlige vers her stå tilbage. Jeg kunne have lyst til at sige, at der er lys for enden af tunnellen for alle. Det kan jeg bare ikke, for bibelen er tydelig omkring hvilke to udgange der er ud af dette liv.

Senere i samme tekst står der om dem der ikke har taget imod Jesus som deres frelser:

”De skal få deres lod i søen der brænder med ild og svovl; det er den anden død”

Jeg får kuldegysninger af at tænke på det sted. Af at tænke på at mennesker, som jeg holder af, måske skal ende det sted. Jeg har lyst til at glide let henover det, og feje det lidt væk, men samtidig tror jeg jo på at der er en evighed med fortabelse og en evighed i himlen. Derfor skylder jeg også at advare.

Uden Jesus fortjener vi alle sammen at komme i helvede. For han er det eneste menneske på jorden der har formået at leve et helt liv uden at synde. Der er ingen, ingen, af os der selv kan gøre os gode nok til at være sammen med Gud. Heldigvis giver Gud dig valget. Du kan tage imod Jesus, og lade ham være din ”adgang”, eller din ”billet” til Gud.

Du kan ikke forholde dig passiv til det valg, hvis du forholder dig passivt, har du taget et fravalg.

Hvis alt det her er fremmed for dig, så håber jeg at du vil bruge noget tid på at undersøge det, sætte dig ind i hvad den kristne tro drejer sig om, hvad siger bibelen? hvad handler det om?

Det er nogle skræmmende tanker, og et lidt voldsomt blogindlæg, så hvis du har brug for at stille spørgsmål eller har nogle tanker, er du velkommen til at kontakte os over chat-funktionen.

”Jeg har stillet jer overfor livet og døden, velsignelsen og forbandelsen. Så vælg da livet" 5.Mos. 30,19

For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham” Joh. 3,17.