Påske, what's it all about?
Lars
Udgivet d. 21-03 2018
Lars

Påske, what's it all about?

Påske betyder "passover", og ordet stammer fra, dengang israelitterne skulle slagte det rene påskelam og smøre dets blod på dørstolperne, så at dødsenglen måtte gå forbi - altså "pass over" - så at den førstefødte bevarede livet.

Mange år senere peger Johannes Døberen på Jesus og siger: "Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd." Jesus var ren, så ren, at han i kærlighed bad for sine bødler, mens han blev gennemboret af de store søm på korset. "Far, tilgiv dem, for de ved ikke, hvad de gør!"

Hans frelsende kærlighed - mit i hans menneskelige svaghed - var så stærk, at jorden begyndte at skælve, grave sprang op og forhænget flængedes til det allerhelligste i templet. Han råbte i dødens smerte: "Det er fuldbragt."

Han, som var den eneste, der havde kapacitet til at frelse os, gik virkelig i døden, for at redde dig og mig. Der var ingen plan B fra Guds side. Der var ingen andre, der kunne have hjulpet os. Gud havde satset alt på én spiller - og Han havde tillid til sin Søn.

Jesus fuldførte den vigtigste mission i verdenshistorien til perfektion. 99 procent ville ikke have været nok, for så ville Djævelen for evigt have kunnet bevare sit domæne på jorden - og over alle sjælene.

Jesus har nu åbnet vejen ud af blindgydernes fængsel. Han har nøglerne, og dermed magten til at lukke op, så ingen kan lukke i, og til at lukke i, så ingen kan lukke op. (Åb.3:7) Så derfor er det godt at være gode venner med ham. Det altafgørende er, om vi responderer ved at gøre ham til vores Herre og frelser.

Evig frelse er nu tilgængelig ved tro og omvendelse til Jesus Kristus. Hvilken jubel vi som disciple af Jesus har i vente! I al evighed vil vi takke Jesus, for hvad Han har gjort for os. Han er opfyldelsen af profeternes profetier og centrum i Guds storslåede plan! Og Han er i den grad værdig til at modtage al magt, pris og ære i al evighed. Det vil alle Guds børn for evigt være 100 % enige om! Ja, vi vil ikke kunne lade være med at tilbede ham!

Vi har lov til at begynde allerede nu!

Det forøger faktisk livskvaliteten at tilbede ham. Det har jeg oplevet kontinuerligt i over 23 år, siden jeg på gymnasiet blev inviteret med til nogle lovsangsaftener, og dér begyndte at undre mig over, hvorfor jeg altid var så glad, når jeg gik derfra.

Hvis ikke du har overgivet liv liv helt til Jesus endnu, vil jeg virkelig ønske for dig, at du gør det nu. Du har ikke råd til at lade være, hvis du vil sikre din sjæl.

Rigtig god påske!

JaTilJesus.dk

Lars driver hjemmesiden www.jatiljesus.dk. Den har vores varmeste anbefalinger. Tjek den endelig ud, hvis du ønsker at se film om og læse mere om Jesus og livet som kristen :)