Et håb, der holder
Sarah
Udgivet d. 14-06 2018
Sarah

Et håb, der holder

I tegnefilm svæver de døde op til skyerne, hvor de hopper rundt og har det sjovt og godt. I virkeligheden har man også mulighed for at komme i himlen, når man dør. Det er bare en anden og meget bedre himmel. Den er så fantastisk, at jeg faktisk slet ikke kan forstå, hvor fantastisk den egentlig er. Jeg kan godt gøre mig forestillinger om den, men ingen af de forestillinger kan, uanset hvor livlig en fantasi jeg har, beskrive hvor godt der er i Himlen – det er min menneskehjerne simpelthen for lille til at fatte.

Men hvad er det for et sted – udover et fantastisk sted? Det er ikke et eller andet sted over den blå himmel med skyer på. Det er den himmel Bibelen fortæller om. Himlen hvor Gud bor, og hvor alle, der tror på Jesus kommer hen, når de dør, eller når Jesus selv kommer igen.

 

Jeg kan godt gøre mig forestillinger om den, men ingen af de forestillinger kan, uanset hvor livlig en fantasi jeg har, beskrive hvor godt der er i Himlen – det er min menneskehjerne simpelthen for lille til at fatte.

Jeg ved ikke præcist, hvordan der er i Himlen. Det jeg ved, er det, der står om den i Bibelen, hvilket til tider kan være svært at forstå. Men det giver mig alligevel en længsel efter Himlen. Det giver mig et andet perspektiv på livet. I Himlen venter der et evigt liv til enhver, der har taget imod Jesus. Hvis man har en evighed, hvor alt er godt, i vente, på den anden side af døden eller dommedag, bliver livet her på jorden pludselig meget kort. Hvorfor ikke bruge det på at hjælpe andre? På at fortælle flere om Jesus? Og hvad betyder penge og succes på jorden i forhold til en evighed uden bekymringer i Himlen? Og når livet gør ondt, hvilken trøst er det så ikke, at vide, at det kun varer ved i det jordiske liv, hvorefter en hel evighed uden den mindste smule ondskab og smerte venter? Med dette siger jeg ikke, at jeg synes livet er nemt, at det ikke er godt at tjene penge, at jeg altid hjælper andre osv., men derimod at det kan være en hjælp gennem livet på jorden at have det evige liv i Himlen for øje.

 

Hvad siger Bibelen om himlen?

Men hvad står der så om Himlen, siden det kan give denne længsel og dette andet perspektiv på livet, tænker du måske. Og nu skal du bare høre! Der står, at når den nye Himmel og den nye jord kommer, skal Gud bo der sammen med os. Han vil gøre alting nyt! – Der skal hverken være tårer, sorg, skrig eller død. Intet ondt skal der være. Alt det der er her nu, den jord vi lever på, hvor ondskab findes, vil blive udslettet, for at alt kan blive godt, som Gud i starten havde tænkt det. Der skal være fred – selv blandt dyr. Fx skal ulven og lammet bo sammen. Der er ingen farer; et lille spædbarn vil trygt kunne lege ved en slanges hule.Udover denne fuldkomne fred og godhed, er der smukkere end du overhovedet kan forestille dig. Mellem gaden af guld, som gennemsigtigt glas, og floden fra Guds og Lammets trone med livets vand, der er klart som krystal, står livets træ, der giver lægedom til folket, så sygdom ikke findes – hverken åndelig eller fysisk. Hvor fantastisk og smukt lyder det ikke lige? 

Når livet gør ondt, hvilken trøst er det så ikke, at vide, at det kun varer ved i det jordiske liv, hvorefter en hel evighed uden den mindste smule ondskab og smerte venter?

Det bliver en stor fest! Jesus sammenligner flere gange Himlen med en bryllupsfest. Det er en stor fest til ære for brudeparret. Festen i Himlen er en stor fest alene til ære for Gud. Vi skal prise ham med sang og dans og ja, vi skal bare have det godt! Men er en evighed ikke meget lang tid? Jo, det er det. En evighed stopper jo aldrig. Men bliver det så ikke kedeligt bare at prise Gud i en evighed? Det har jeg selv nogle gange tænkt, men alligevel tror jeg det ikke. Jeg tror nemlig slet ikke, der er noget der hedder kedeligt i Himlen – i hvert fald ikke i den negative forstand, da der jo intet ondt er.

 

Hvordan får man adgang til festen?

Der er mange flere ting at sige om Himlen, men jeg stopper her, da du sikkert sidder og funderer over, hvordan man så sikrer sig en billet til denne evige fest. Og det skal du få svaret på nu – det er nemlig helt fantastisk! Man skulle tro, at det kostede en masse; måske penge eller mange gode gerninger. Men nej! Det gør det ikke! Det eneste du behøver er, at tage imod Jesus. Alle mennesker synder, dvs. gør onde ting; jeg gør det, du gør det – selv den rareste person du kender gør det. Derfor ville du ikke have en chance for at komme ind i Himlen, hvis det afhang af dig selv alene og dine gerninger. Du ville gå fortabt og ende et sted, hvor ondskab, egoisme og gudsforladthed råder. Et sted hvor der intet håb, ingen kærlighed og intet godt er (læs om det sted her). Måske bliver du skræmt nu, hvilket jeg godt forstår, for det er virkelig skræmmende, men sådan er virkeligheden. MEN, men, men! Jesus levede det liv uden synd, som du ikke kan leve. Ikke nok med det, døde han også på et kors og opstod igen for din skyld. Han tog din plads og din straf, så du kan stå uden skyld foran Gud og få adgang til Himlen. Men for at få del i denne enorme gave til dig fra Jesus, må du tage imod den. Du må takke ja til Jesus og lukke ham ind i dit liv – helt ind i hjerte.

Jeg håber virkelig, at du vil se, hvor meget du har brug for Jesus og derefter tage imod ham – hans offer er den største gave du nogensinde i dit liv kan få.
Så med Jesus i hjertet kan både du og jeg altså, helt gratis, stå uden skyld foran Gud på dommens dag og komme med til fest i Himlen!
Vil du med? – Så tag imod Jesus og glæd dig til et brag af en fest, hvor alt er godt!

Jeg håber vi ses!